Paljudes lasteasutustes ja koolides üle maailma on kasutusel programm MISP (Massage in Schools Programme), kus massaaž ja puudutusravi on rakendatud laste igapäevategevustesse. Massaaži ja puudutusravi kasutatakse sageli laste stressi vähendamiseks, enesekindluse suurendamiseks, emotsionaalse tasakaalu loomiseks ning keskendumis- ja tähelepanuvõime parendamiseks. Need meetodid aitavad lastel paremini tundma õppida oma keha ja emotsioone ning tõsta enesehinnangut. Rahvusvahelised kogemused tõendavad, et massaaž ja puudutusravi on tõhusad vahendid laste heaolu ja õppimise toetamisel lasteaia- ning algklasside liikumistundides ning aitavad kaasa laste arengule erinevates eluvaldkondades. Uuringutes on leitud, et massaaž parendab laste keha taju ja kinesteetilist tunnetust, arendab laste koordinatsiooni.
Kursus annab õpetajatele oskused, kuidas õpetada lastele kasutama tõhusalt massaaži võimalusi. Idee on alguse saanud korraldajate eelnevatest kogemusest, kus koolituse läbinud kasvatajad suutsid kursusel omandatud teadmiste ja oskuste rakendamise abil varasemast paremini luua usaldusväärset ja emotsionaalset suhet liitpuudega lastega. Idee õigsus leidis kinnitust tutvudes erinevate rahvusvaheliste programmide tulemustega. Rahvusvahelise programmi MISP raames õpetatakse lastele ja noortele erinevaid massaažitehnikaid, kuid keskendutakse ka kehahoiu korrigeerimisele ning hingamisharjutustele. Selliste meetodite rakendamine aitab vähendada lastel stressi ning saavutada vaimne ja füüsiline tasakaal.
Rootsi Karolinska Instituudi kogemusest selgus, et laps, kes teist masseerib (näiteks palliga) ei löö teda kunagi. See asjaolu tõendab, et isegi mänguline massaaž vähendab laste agressiivsust, suurendab laste empaatiavõimet, aitab neil paremini mõista teiste tundeid ning vajadusi ja luua positiivsem ja toetavam õhkkond lastaias ja koolis. Kõiki massaaživõtteid tehakse läbi riiete.
Kursusel õpid, kuidas mõjutada massaažielementidega mängudega laste käitumist ja heaolu ning omandad teadmised selliste mängude füsioloogilisetest, psühholoogilistest toimetest ja sotsiaalsetest mõjudest.
Omandad oskused teha liikumistund laste jaoks põnevaks ja kasulikuks, et saavutada maksimaalne mõju laste arengule ja luua positiivne õhkkond lasteaias või koolis ja vähendada laste agressiivsust.
Mängulised massaaživõtted:
- silitamine – vee ja tuulega seotud lood;
- silumine- värvimisega seotud lood;
- hõõrumine – puhastamisega seotud lood;
- muljumine – loomade kõnnilood;
- pigistamine – vee välja pigistamise lood;
- tangvõte – tööriistakuuri lood;
- nihutamine – paadiga meresõidulood;
- väänamine – pesu väänamise lood;
- vibratsioon – lood värinatega.
Massaažiks kasutatavad vahendid: massaažipallid, erineva suurusega pallid (mitte teravad), tennisepallid, overpallid 30 cm, siidisall, tavaline sall, rätik, õhupallid jne.
Lektorid
Triinu Spriit (MA) on lõpetanud Tallinna Ülikooli ja kaitsnud bakalaurusetöö teemal „Massaažielementide kasutamine põhikooli kehalise kasvatuse tunnis“ ja magistritöö teemal „Sünnitusjärgse treeningu mõjust naise lihastoonusele“. Triinu töötab massaažikooli kutseõpetajana ja tegeleb igapäevaselt lastega, olles ametis treeneri, massööri, ujutajana ning pere-ja sünnitoetajana.
Martin Ilves (MSc), Eesti Massaaži- ja Teraapiakooli direktor, on lõpetanud Tallinna Ülikooli ja kaitsnud aastal 2010 Tartu Ülikoolis teadusmagistri kraadi spordi- ja liikumisteadustes. Täiendanud end massaaži alal Inglismaal, Rootsis, Tai Kuningriigis Wat Po meditsiinikoolis, Hiinas ja Iisraelis. Martin on kahe massaažialase õpiku autor.
Täiendav info aadressil aleksandra.azarova@massaaz.ee või telefonil +372 5353 0287
Registreeri kursusele SIIN!